jag kan inte älska dig

jag får nervskador av folk som på fyllan talar om för en hur mycket de älskar en. och nu snackar vi inte den gamla hederliga armen och ett "du är min bästa vän" eller "du är min enda vän". nooo nooo, vad jag syftar på är de timslånga harangerna som framförs sluddrande och gråtande. gärna kryddat med eviga upprepningar och fiskanden efter nåt i stil med "jag älskar dig också" (eller i nödfall till och med "detsamma").

men tyvärr, ledsen att göra dig besviken, det är inte tomma ord på fyllan som räknas. du har haft 24 år på dig att bevisa det du sitter där och försöker tuta i mig. och jag, jag sitter bara tyst som en mus och stel som en pinne och stirrar in i väggen eller koncentrerar mig på att skrapa bort den obefintliga smutsfläcken på mina jeans eller riva sönder mina redan fransiga nagelband ännu mer. och i min fantasi svarar jag i stället "jasså, kul för dig" eller när det börjar bli riktigt drygt "hoppas du dör".

sorry, jag kan inte hjälpa det. jag är en ond människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback