marknadsundersökningsmongon

på hur många olika sätt kan man tolka meningen "då måste jag tyvärr tacka nej"?
uppenbarligen minst två:

1. precis som det låter.

2. precis som det inte låter.

bakgrundsfakta: jag söker kvällsjobb på ett stort internationellt marknadsundersökningsföretag, går på intervju och blir sedan ombedd att komma på utbildning mellan 9 och 15 en veckodag. jag kontrar med "jag är upptagen på dagtid, det är därför jag söker kvällsjobb. det här var ett kvällsjobb?" mannen i andra änden svarar "det är ett kvällsjobb, men utbildningen sker på dagtid" och då är vi framme där vi började, vid "då måste jag tyvärr tacka nej". man skulle ju kunna tro att det skulle vara bra så, men då börjar de ringa och söka mig på dagtid. wtf?

jag undrar vad som hade hänt om jag hade tackat ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback