är det så här det känns att möta gud?

gick med gudbarnen till bergsjön och tog ett tantbad från den grunda sidan i morse.
själva badandet var väl sådär upphetsande, men vad jag däremot fortfarande inte har kunnat släppa är att det simskolades vid bryggan. och det var inga oroliga föräldrar som stod och applåderade vid vattenbrynet. nej, för i vattnet plaskade fullvuxna människor runt med flytdynor. inte idioterna-ish. inte alls. utan "helt vanliga" vuxna människor som helt enkelt hade bestämt sig för att det var dags att lära sig simma, och det strålade om dem. nog för att barn kan se nöjda ut med sig själva, men glöm barnen. det här var äkta. det här var i det närmaste en religiös upplevelse. jag kunde inte slita blicken från dem, och när en man dumpade flytprylen och frustande simmade de tio meterna från bryggan och in till stranden började jag nästan gråta.
jag vill också nyss ha lärt mig simma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback