idag kommer jag ut ur garderoben

vanligtvis är jag inte mycket av en tävlingsmänniska. eller jo, ok, det är jag. (vem försöker jag lura egentligen?) jag börjar om...

igår var vi på music quiz på henriksberg och som vanligt när det kommer till tävlande delade vi upp oss tjejer vs. killar och släppte fram våra sämsta sidor. det kastades mycket provocerande blickar kors och tvärs över lokalen under första "halvlek" och i rökpausen mellan fråga 7 och 8 var den psykologiska krigföringen i full gång. ingenting var heligt. allt från kopplingen hårfärg/iq till kopplingen kunskaper i 60-talsmusik/hög gubbfaktor avhandlades i ett hånfullt tonfall. min puls gick upp några snäpp. jag njöt.

idag kommer jag ut ur garderoben. från och med nu ska jag sluta låtsas att det handlar om att ha roligt tillsammans. för så är det inte. det viktigaste är, har alltid varit och kommer alltid att vara att vinna. eller i nödfall (om det är omöjligt att vinna), att förnedra och psyka det vinnande laget så mycket som möjligt, samt att alltid, alltid skylla på någon annan när man förlorar.

"hur gick det med quizet då?" undrar ni förstås nu.
naturligtvis ägde vi. grabbhalvorna fick storstryk och kom sist medan vi i det lite bättre laget tog en hedervärd näst sista plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback