hur svensson är du?

hittade ett fylleritest på min kusins blogg. tror ni jag kunde hålla mig?

[  ] ditt efternamn slutar på -son.
[  ] du känner någon som har samma förnamn som du.
[  ] du känner någon (utanför släkten) med samma efternamn.
[  ] i din familj är ni 2 barn.
[  ] du bor i villa.
[x] du bor i en tätort.
[x] dina föräldrar är mellan 35-50 år gamla. (hälften av dem i alla fall)
[x] dina föräldrar har gift sig. (åter ? hälften av dem.)
[x] din mamma är yngre än din pappa.
[x] din pappa heter lars.
[  ] din mamma heter anna.
[  ] din familj har en volvo.
[  ] din familj har en silvergrå eller röd bil.
[x] du har tillgång till internet hemma.
[x] du har egen mobiltelefon.
[  ] du har ett eget rum.
[x] du har varit utomlands minst 2 gånger.
[x] du har varit på mallorca/kanarieöarna.
[  ] du har varit i grekland.
[  ] du har varit på öland minst 2 gånger.
[  ] du har varit på husvagnssemester.
[  ] din familj har en husvagn.
[  ] ingen av dina föräldrar röker.
[  ] du idrottar flera dagar i veckan.
[  ] du har husdjur.
[  ] du får månadspeng.
[x] de flesta i din familj är blåögda.
[  ] du äter mcdonald?s-mat/pizza/tacos varje vecka.
[  ] du följer melodifestivalen.

 

resultat: 10 av 29. godkänt i suppose.


Kommentarer
Postat av: Martina

Ach, så du är mer Svensson än mig =). Jag är dock lite skeptisk till "du har eget rum" och "du får månadspeng" - eventuellt kan målgruppen vara aningen yngre personer...

Postat av: jonna

jag har valt att tolka "din familj" som mig och oliver, samt vår avkomma istället för mig, mamma, janne, annica och jonathan. det gör att jag kan räkna bort jannes volvo, men i gengäld blir jag av med några
icke-blåögda familjemedlemmar, så det jämnar ju ut sig.
sen ställer jag mig lite tveksam till om påståenden om föräldrars ålder och civilstånd verkligen ger poäng eftersom mamma pappa ju aldrig har varit gifta med varandra, dessutom är ju far min 51 år fyllda.
som sagt, målgruppen för testet är nog något yngre.
jag har förresten kollat upp det där med tätort, och där har du ett till poäng att casha in. luleå är en tätort.

2007-12-30 @ 10:44:38
URL: http://dignelius.blogg.se
Postat av: Martina

Jag har hört något om att ni planerar att föröka er, kan det stämma?

2008-01-10 @ 14:58:07
Postat av: jonna

well, så hemskt mycket planering kan jag väl inte påstå att det krävdes. men jo, det stämmer. 17 maj ska det enligt beräkningarna vara dags.

2008-01-11 @ 10:41:49
URL: http://dignelius.blogg.se
Postat av: Elizabeth

Oh my gooood!!! Ska ni ha kids. Grattis! Vet du om att de typ äter och bajsar en massa?
Jag visade din blogg för en kompis nyss och hon skrattade så hon nästan grät. Kan iofs berott på allt vin vi hällt i oss men du är faktiskt rätt rolig. Ska bli kul att få se prov på hormonstinna utbrott.

2008-01-13 @ 00:39:45
URL: http://taxi12.blogg.se
Postat av: jonna

tack tack, hormonstinna utbrott har jag redan haft i fem månader, så det lär inte bli så stor skillnad i fortsättningen. däremot kanske jag på sikt kan klämma in ett par krånglande kroppsfunktioner och lite sömnbrist. vi får se. det här var ju egentligen inte tänkt som en baby-blogg.

2008-01-13 @ 15:01:48
URL: http://dignelius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback