extreme makeover - baby edition

igår slank vi förbi apoteket och köpte ett anti-skorv-kit bestående av salsyvase, luskam och babyschampoo. idag var dagen d.
efter att vi smörjt in den lilla såg hon ut ungefär som fru drusse, från lars von triers riket, när hon varit i rigshospitalets källare och fått ekoplasma på huvudet, men lika glad var hon för det och gladast var nog räven. mindre glad var hon dock när det var dags att kamma ut eländet. hon skrek sitt gällaste lungvrängarskrik och gick upp i brygga på skötbädden.
därefter överraskade hon sina föräldrar med att tycka om att bli schamponerad och duschad - två gånger. tredje gången hade hon fått nog och återgick till sitt "snälla grannarna, ring socialen innan mina föräldrar misshandlar mig till döds"-skrik. det blev ingen fjärde hårtvätt trots att vaselinet satt som en keps, vi torkade istället bort det sista med en frottéhandduk och kände oss som världens sämsta föräldrar. allt skorv gick inte bort heller, så det blir till att upprepa behandlingen inom kort. tjoho, vad jag älskar att plåga mitt barn!
ett gäng "kiss and make up"-amningar och en nagelklippning senare sussar hon nu sött i sin säng, som ny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback