tänk om du kunde hälsa på dig själv i framtiden

jag sitter och kollar på fyrans text-tv och väntar på att nyhetsmorgon ska börja (ja, jag har ett rikt socialt liv) och vad ser jag? under rubriken riktade nykterhetskontroller införs läser jag att "nu ökar polisen de riktade kontrollerna mot till exempel färjeterminaler och idrottsanläggningar på tidiga helgmorgnar då föräldrar kör sina barn till träningar och matcher". ok, fair enough, aja baja man ska inte köra bil onykter osv. men tänk er för en sekund in i de stackars föräldrarnas situation:
det är söndag morgon och du är vuxen och stadgad och ligger i din deluxiga hästenssäng och drar dig tillsammans med din sämre hälft. igår hade ni ett par vuxna och stadgade vänner över på middag och det blev lite för mycket vin till maten, men whatever, är ju ändå söndag så du kan ju faktiskt ligga kvar och dra dig så länge du vill. mmm...
plötsligt slits dörren upp och en avkomma eller två stormar in och skriker "kliv upp nu! du lovade att köra mig och x, y och z och nu börjar matchen snart!". va? lovat att köra? nu igen? det har du inget minne av. men naturligtvis kastar du dig upp ur sängen, i första bästa outfit du hittar på sovrumsgolvet och ut i bilen.
två och en halv kalla ishallstimmar senare sitter ni äntligen i bilen igen. imman har börjat släppa från rutorna, sätesvärmen har precis kommit igång ordentligt och du börjar återfå känseln i fingrar och tår. pang! där står farbror polisen och vinkar in dig till vägkanten. superuncomfortable!

Kommentarer
Postat av: Anonym

this is why mina framtida kids inte får lov att idrotta.

2008-02-10 @ 10:39:10
Postat av: Steff

båda filmerna är lite av favoriter för mig!
Den första har jag åtminstånde sett 7-8 ggr

Postat av: Steff

Sara paulsson,
www.saramus.blogg.se

2008-02-10 @ 19:46:01
URL: http://exilstockholmaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback