göran greider for president!

om jag inte redan var gift skulle jag fråga chans på göran greider. as i write sitter han och två ur moderaternas fanclub vid frukostbordet i fyrans nyhetsmorgon och diskuterar moderaternas minskade väljarstöd. ungefär så här låter det:

borgare #1: det är ju bra reformer det här med att man tar itu med sjukskrivningarna och så, men de kunde ju inte veta att svenska folket skulle vara så kinkiga
borgare #2: och så är det ju jättebra att ge barnen betyg så tidigt som möjligt, innan min dotter fick sina första betyg i åttan hade jag inte en aaaning om hur hon låg till i skolan.
göran: då kan du inte ha intresserat dig mycket för hennes skolgång och för övrigt är ju betygen ändå bara en bedömning av hur bra barnen skulle passa in i ett femtiotalssamhälle där barnen ska uppfostras till lydiga arbetare som är lätta att sortera i fack.
programledare: göran, du är ju i alla fall väldigt snygg i håret idag.

göran vs. alla andra i studion 1-0

(angående görans hår: clownen manne, programledarens stora idol, har precis lämnat studion och man skulle kunna misstänka att göran har besökt samma stylist.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback