3x2 minuter dusch

dusch 1: jag la ett nybytt, nyätet och glatt barn på sängen, gullade lite och stoppade in nappen i munnen. inga tecken på missnöje. "gött mos" tänkte jag och hoppade in i duschen (med öppen dörr naturligtvis) och schamponerade håret. ljudliga tecken på missnöje. snabbt snabbt sköljde jag ur schampot och sprang drypande in i sovrummet, stoppade in nappen och gullade lite till.

dusch 2: tvättade armhålorna. åter ljudliga protester från sovrummet. stängde av vattnet och upprepade napp-och-gull-processen.

dusch 3: sanerade de nedre regionerna, kastade mig ut och svepte in mig i handduken. tystnad. passade på att borsta tänderna och rolla på lite deo. ännu mer tystnad. tassade iväg till sovrummet och kikade. självklart passar det att somna precis när mamma är färdig.

en halvtimme senare sover hon fortfarande och jag har hunnit klä på mig, packa väskan, smörja in ansiktet med fuktighetskräm, sminka mig (för första gången sedan hon föddes), gräva fram och ta på mig ett par förtjusande örhängen. och som ketchupen på moset har jag dessutom tjugo minuter tillgodo innan jag måste väcka den lilla hemulen och släpa med henne till mvc. hur gick det till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback