morgonstund har bajs i mund

i morse klockan halv fem, en tid på dygnet då normala människor inte är vakna, slog det mig: herregud vilket tålamod jag har fått sedan jag blev mamma. bara det att jag var vaken, uppe ur sängen, på gott humör och förde en "konversation" med min dotter innan solens ens funderat på att gå upp tycker jag är beundransvärt. lägg till att jag inte lät mitt goda humör rubbas av att ovan nämnda barn raketbajsade ut på golvet precis när jag hade sanerat hennes privates och var på väg att sätta på henne en ny blöja och krypa till kojs så ökar saldot på karmakontot ännu ett snäpp. när hon sedan gjorde nummer två i den nya blöjan innan jag ens hunnit lyfta upp henne från skötbordet skulle man kunna tro att den forna drottningen av korta stubiner skulle explodera, men nej, jag började bara lugnt om från början.
jag är fan deluxe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback