münchausen by proxy-morsan

under loppet av en halvtimme lyckades jag idag utsätta min lilla skaftöskorpa för livsfara vid åt minstone tre tillfällen:

1. jag parkerar barnvagnen bredvid ett blomsterarrangemang och går för att köpa fika. när jag kommer tillbaka upplyser min dejt mig om att hon just fått hindra mitt barn från att äta av murgrönan som hänger ner i vagnen.

2. jag är nära att lägga min dotter på en kudde där en sprav (läs: potentiell bärare av salmonella- och fågelinfluensasmitta) just bajsat.

3. under tiden jag sanerar fågelbajskudden, och alltså inte har 100% uppmärksamhet på min avkomma, lyckas hon få tag på en taggig pinne (från samma dödsplantering som ovan) och stoppa den i munnen.

ring socialen! vem vet vad kamikaze-mamman tar sig för härnäst?! anlitar hungriga vargar för barnvaktsuppdrag? bjussar på smakportioner av änglatrumpet och lömsk flugsvamp? säljer ungen till organhandlare?

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Mmmm, det enda min rackarns avkomma lyckade med var ju att slita upp planteringen. Han kanske ville ge det till lillstumpan???

Tack för en trevlig date idag! När jag kom hem hade jag fått brev från Libero, jag har ett paket att hämta ut på Lindex!! Gratis är gott! Vi ska åka in till Torslanda imorgon.

2008-10-08 @ 20:38:03
Postat av: Ulrika igen

Och jag lyckades ju med det nästan omöjliga konststycket att få en paper cut av ett muffinspapper. Det är bra jobbat.

2008-10-08 @ 20:39:30
Postat av: Lina

Haha ni verkar ha haft det livat :) Jag säger ju att jag ska hålla ett öga på dig och Hrönn :P Men hellre kamikazemorsa än mespropp :)

Vi får ses snart också, så jag får en chans att se de här konststyckena!

/Lina

Postat av: em

ärs, en murgröna om dagen är bra för magen? hon kommer med all säkerhet sätta i sig både det ena (sand, bananskal) och det andra (krita, play do) dom närmsta åren, så lika bra m en mjukstart!

2008-10-09 @ 18:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback