varsågod att växa upp med en slapstick-morsa

idag har jag varit en riktig papphammar-mamma. jag gick ut starkt och lyckades redan tidigt i morse spruta bröstmjölk i ansiktet på mig själv, fråga mig gärna hur men förvänta er inget svar. efter det höll jag mig lugn och sansad en lång stund, åt frukost, duschade och klädde mig själv och min lilla fruktambrosia för en promenix på stan.
på haga nygata var jag igång igen. mitt framför en fullsatt uteservering överraskade jag alla genom att få handväskan att lossna från axelremmen. jag blev så förvånad över mitt tilltag att jag fortsatte att gå en bit och var tvungen att backa några steg för att plocka upp mina tillhörigheter. jag kammade hem flera buskispoäng och spridda skratt hördes från mina åskådare.
väl hemma igen gav jag mig på konststycket att laga korv och makaroner. det må låta enkelt, särskilt om man som jag har en kockutbildning att falla tillbaka på. men icke sa nicke.
jag började med att noggrannt mäta upp makaronerna, för att först därefter komma på den briljanta idén att sätta på vatten att koka dem i. så jag slet fram vattenkokaren, fyllde den med vatten... och ställde den på plattan. och så vidare.
snart ska jag gå och lägga mig. det är ju en dag imorgon också. en dag i amningspsykosens tecken.

Kommentarer
Postat av: Lina

hahaha, det med vattenkokaren var ju det bästa :) Jag ställde Elsas tallrik med mosad mat på plattan häromdagen. Den smälte. Du har åtminstone amning att skylla på :)(var du på haga nygata för att handla villervalla? du vet att du får vara med i gänget oavsett va? :) )

Postat av: Ulrika

Jag döööör!

Tack för morgonens skratt!

See you tomorrow.

Nu ska jag krypa tillbaka i sängen utan att väcka lilleman.

2008-09-29 @ 09:27:54
Postat av: jonna

nej, jag var där för att jag har så dålig fantasi på promenadvägar i stan, men jag erkänner att jag sneglade lite in genom dörren när jag gick förbi villervalla.

2008-09-29 @ 21:20:40
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback