ska du följa med pappa och ratsita lite?

vi har ganska bra spanläge från vårt köksfönster och nyss när vi röjde upp efter frukosten såg oliver en kvinna i ridkläder gå förbi utanför. sedan gick det utför.

o: där går en som ska iväg och rida.
j: undrar om det är hon som torkar stallkläder i torkrummet. (bakgrundsinfo: någon gör det och det luktar därefter därinne.)
o (uppspelt): det är säkert hon!
j (hetsigt): kolla upp hennes registreringsnummer när hon kör ut bilen!
o (ännu hetsigare): aha! <namn>!
j (med vild uppsyn): vilket nummer bor hon på?!
o: man får inte den infon i sms:et.
j: gå och ratsita henne då!
o (i glättigt tonfall, riktat till pygmélius): ska du följa med pappa och ratsita lite?
o (andfått): undrar om man får reda på hennes lägenhetsnummer.
j: ja, hoppas! så kan du lägga en lapp i brevinkastet! (som om det inte hade räckt med namnet för att hitta hennes brevinkast.)
o: nej, så jag kan kolla när hon har tvättid och gå dit och jämföra hur mycket det luktar före och efter.


jag tror vi behöver hjälp.

Kommentarer
Postat av: Em

jaa...

2009-02-21 @ 09:45:46
Postat av: Icka

Nu behöver ni en hobby.

Knyppling kan det vara nåt?

Knivkastning??

Ni kan börja pärla. Jag veeeet att du har pärlor, Jonna!



Puss på re. Och jag vill ses snart igen.

2009-02-21 @ 18:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback