414 fear factor



jag var precis, utrustad med sopsäck och stekspade, uppe på vinden och plockade ner ett stooort getingbo. längst in i ett hörn, där takhöjden är på sin höjd en meter hade de små gynnarna fått jobba ostört i säkert flera år.
jag ryser bara jag tänker på det. varje gång jag slog huvudet i taket kändes det som att det skulle rasa ner ohyra i ansiktet på mig och trots att jag mycket väl vet att de små bastarderna dör av inför vintern väntade jag bara på att det plötsligt skulle välla ut ett moln av arga attackflygare ur det spettekaksliknande pappersnästet jag som bäst höll på att massakrera. för säkerhets skull hade jag sagt till min bättre hälft att gå upp och leta efter mig om jag mot förmodan inte skulle vara tillbaks efter en halvtimme. men jag klarade mig. uppenbarligen.

Kommentarer
Postat av: Lina

fyyy. fyyyyyyy! Jag hade inte gjort det. Fyyyyy!

Postat av: jonna

nej, jag hade helst sluppit också, men det kändes så onödigt att ringa anticimex, plus att vi antagligen hade varit tvugna att tömma förrådet för att de skulle ta sig in.

men nu är det iallafall gjort så nu kan vi stuva in ett par lådor på den nya lediga ytan :)

2009-02-01 @ 15:07:51
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: Lina

fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy(fortfarande). Jag ryser. Och jag är inte ens getingrädd. Sebbe har världens getingfobi, han skulle nog hellre skicka Elsa att göra det än att göra det själv :) men grattis åt förrådsutrymmet :D

2009-02-01 @ 16:47:34
URL: http://linita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback