hur man gör sig av med en potientiell kund snabbast möjligt

säljare: hej! letar du efter något speciellt?
jag: nja, jag kollar lite bara.
säljaren: efter något särskilt?

redan här börjar jag känna av dåliga vibbar, men vetskapen om att det är 70% rea får mig att ta på skygglapparna.

jag: det skulle väl vara en tunn kofta och ett par lätta shorts i så fall.
säljaren: vilken storlek?
jag: 74/80.
säljaren: det har vi inte. barn under ett år ska inte ha korta shorts. de ska skyddas mot solen med kläder eftersom man inte får smörja in dem.


varningsklockorna ringer för fullt. jag förflyttar mig mot utgången.

jag: det kan vara skönt med shorts även i skuggan nu när det är så här varmt. för övrigt så har hon fyllt ett år, så det går alldeles utmärkt att smörja in henne.
säljaren: de här blir bra. såna här ska små barn ha när de vistas i solen.

säljaren viftar uppfordrande med ett par anskrämliga beiga trekvartsbyxor. jag flyr.

Kommentarer
Postat av: Lina

Men åh herregud.... de skulle se de superkorta shortsen som elsa har, och oftast har hon numera bara underbyxor på sig! Och då har hon ändå inte bränt sig något alls, men jag menar man är ju inte alltid i SOLEN utan kanske hemma, eller inomhus hos någon annan eller i skuggan eller på bussen eller vad som helst. Tragiskt att det finns så dåliga försäljare :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback