falling down

för ett tag sedan undrade herr bloggfrossa vilka mikrohinder som sätter brun kant på läsarnas vardag. nu vet jag. lösa lock. vad är grejen med att bara lite lamt lägga på locket på burken när man varit där och länsat? är det ett sätt att spara tid? en tvångstanke? rädsla att slita ut handleden? en fälla? oavsett anledning har jag ett budskap till er lockmongon: sluta upp! ty nästa gång jag får fler tepåsar än rainman kan räkna över mig när jag tar ner teburken från hyllan kommer jag straffa någon. detsamma gäller för all del också nästa gång jag måste stå på med röven i vädret och torka upp sill/äppelmos/annan sötad och klibbig produkt från golvet framför kylskåpet. jag kommer gå falling down på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback