familjen som inte kunde planera - del 1: soffan

vi ska och kolla på en soffa på måndag. underförstått: vi ska och hämta (och betala) en soffa på måndag. mormodern ska vara barnvakt och vi räknade iskallt med att låna hennes bil (som har dragkrok) och släp. men hoppsan, släpet var visst obesiktat, och det visste jag ju egentligen, men jag hade effektivt lyckats förtränga det. och vips så blev det lite tight om tid att fixa med hyrbil. så nu kommer vi säkert bli tvungna att hyra av någon ockrare så att soffan blir dyrare än om vi köpt den ny och fått den hemkörd. *gräm gräm* men frågan är om det inte är värt det för att få iordning så att man vågar bjuda hem folk och äntligen få slippa skämmas och låtsas att man är nyinflyttad när hantverkare och/eller annat löst folk kommer och fixar grejer i lägenheten. men framförallt: så att man slipper ligga på golvet alternativt sitta på en stol och titta på tv.

Kommentarer
Postat av: Lina

kan ni inte låna bilen och hyra släpet bara då? För på preemen här utanför iaf så kan man hyra släp från två timmar tror jag, kostar rätt lite, bil däremot måste man hyra ett dygn eller något, kostar maaassa mer. Jobbigt när sånt händer, jag är också rätt dålig på att planera sånt, speciellt med tanke på att jag måste ha någon som hjälper mig med körandet och sådär :)

Postat av: jonna

jo, det är den lösningen vi satsar på nu. men man vet ju aldrig. kanske bestämmer sig hela göteborg för att hyra släp just på måndag och så blir vi tvungna att vända oss till den där ockraren. ja, jag är lite lätt nervös till min läggning.

2009-03-27 @ 18:20:50
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: Icka

Kan man nu börja hoppas på en inbjudan till er???

=)

2009-03-27 @ 22:35:14
URL: http://blog.olicka.se
Postat av: Lina

ring närmaste mack och boka släp redan nu? Är jätteenkelt och då ser de till att ha tillräckligt många släp där då.

Jag ser också fram emot en inbjudan! :)

2009-03-28 @ 10:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback