vem tar hand om grabben?

är det bara min man som tar ut föräldraledighet? nej, naturligtvis inte. öppna förskolan kryllar ju av pappor, och idag när jag och lillhemulen var på stadsbiblioteket såg vi åtminstone fyra daglediga män med små barn. men ibland undrar jag, till exempel när jag för femtioelfte gången på kort tid får svara på frågor om vem som tar hand om molvig när jag jobbar. ja, vem tror ni? grannen? han som säljer bingolotter utanför ica? tomten? vad tycker han om det då? brukar följdfrågan bli. well, naturligtvis hatar han det, och ungen också, men jag tvingar dem. när fick en mamma senast frågan om vad hon tycker om att vara hemma med sitt barn?
min (f.d.) chef leder för övrigt ligan efter att ha frågat vem som tar hand om grabben på dagarna. vilken grabb? jag har bara ett barn, och hon är inte någon grabb.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag har visserligen inte börjat jobba än men jag går ju ut knappt en gång i månaden ungefär och så fort Elsa kommer på tal så utbrister alltid en mängd människor "Men, har du barn? Varför är du ute då? Var är hon? Vem tar hand om henne??" och vad som är ÄNNU roligare är att så fort jag säger att hennes pappa tar hand om henne så undrar de om vi inte bor ihop och därför har varannan vecka... för om man bor ihop så finns det ju iiiingen anledning för pappan att lyfta ett finger...

Postat av: jonna

nej, varför skulle han göra det?

2009-03-05 @ 20:37:41
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: jonna

och alla vet ju för övrigt att barn blir intressanta först när de är stora nog att sparka boll, så vem kan klandra honom?

2009-03-05 @ 22:53:19
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: Lina

Men mitt barn kan sparka en boll, kan det vara därför han kan tänka sig att vara hemma med henne? Kan jag börja strunta i henne helt nu?

2009-03-06 @ 09:09:10
URL: http://linita.blogg.se/
Postat av: jonna

mycket möjligt, mycket möjligt. nej, du kan inte börja strunta i henne, du ska naturligtvis fortfarande sköta allt barnrelaterat, utom bollsparkandet.

2009-03-06 @ 19:09:10
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback