att tårta eller inte tårta, det är frågan.

jag har börjat baka till kalaset som inte är förrän om nästan tre veckor. är det det man kallar att vara ute i god tid? nåväl, vi har ju alla hört den om haren och sköldpaddan minst en gång för mycket. så lär det bli. jag somnar någonstans längs vägen och när jag vaknar är det dagen före kalaset och så blir det pannkaka av alltihop. vilket ju i och för sig också är gott. vem eller vad sköldpaddan symboliserar är dock ännu oklart.
vi har i vilket fall som helst ganska länge varit ense om att det inte blir någon tårta. men nu börjar jag vackla. visserligen känns det inte som att en ettåring varken uppskattar gesten eller kommer ihåg den efteråt, och inte har hon börjat äta socker ännu heller. men på alla (två) ettårskalas vi varit på hittills har det bjudits på tårta.

*beslutsångest*

Kommentarer
Postat av: em

tårta är gott. kaka är också gott. kaka är lättare att förbereda. så kör på det. tänker att det är mest vuxna på kalasfronten och vuxna har beach-09 att tänka på.

2009-05-03 @ 21:57:41
Postat av: jonna

beach schmeach.

Postat av: Lina

vi ville göra tårta för att det verkade vara kul. Elsa låter vi ju inte äta tårta alls så det var ju absolut inte för hennes skull. Tycker man inte själva tårtan är så KUL så kan man lika gärna strunta i den och bjuda på något annat kul. Fruktsallad. Kaka. Smörgås. Småkakor. Kladdkaka. Ja det är ju bara att välja något man tycker är roligare liksom. Eller godare. Nu när jag fyllde år så gjorde jag en tårta som jag visste inte skulle falla alla i smaken men som jag visste att JAG skulle älska. Så då gjorde jag bara den och det gick rätt bra ändå, det var ju faktiskt MIN födelsedag. (och hrönns första är ju mest er ege

2009-05-04 @ 20:38:43
URL: http://linita.blogg.se/
Postat av: Eva [Marius mamma]

Här firades morsdag en vecka före jag klämde ut ungen ifjol. Årets morsdag infaller nästa helg. Skumt att det inte firas samtidigt i Sverige och Finland...



Och angående tårtan. Fick hem ett mycket "barnvänligt" recept på ettårstårta i ett reklamblad idag. Den funderar jag göra åt Marius. Bara en sån där liten på hans födelsedag. Vi kommer ju att fira på tre ställen, i tre omgångar, i tre delar av Finland. Vete f-n hur det blir med allt. Jag tänker då inte ställa mig och baka vart jag än kommer.

2009-05-04 @ 20:53:00
URL: http://skruttisochjag.blogg.se/
Postat av: em

hehe... jag har tänkt att ta dykcert i sommar. vill gärna komma i våtdräkten utan att blanda in en liter matolja i processen..

2009-05-05 @ 21:12:57
Postat av: jonna

som om du hade såna problem.

2009-05-06 @ 21:05:20
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback