tagetes

jag åkte med samma buss som ett emo-fleppo på väg hem från jobbet i eftermiddags. det kan ha varit baskern och luggen som störde mig. det kan eventuellt ha varit den svåra uppsynen. det kan mycket väl ha varit den slappa hållningen. och nu snackar jag inte normala taskigt trimmade abs utan den där totalt handlingsförlamade posen, den med hängande handleder och tår som pekar inåt.
jag vet att hata är ett starkt ord, men hatade henne på en gång. och inte blev jag mer vänligt sinnad av att hon satt med den ena kinaskoförsedda foten upp under sig och ut på sätet intill, eller att hon gjorde en stor affär av att vara tvungen att flytta sin klöv när en kille frågade om det var ledigt bredvid henne. däremot gjorde det min dag när hon efter att ha macklat ihop sin slappa kropp till något som liknade en normal sittposition upptäckte att hållplatsen vi just taxade ut ifrån var den hon skulle ha klivit av vid, om hon inte varit så upptagen med att spegla sig i rutan istället för titta ut genom densamma.
ni som någon gång sett en 70-plussare "skynda sig" (ni vet när de rör på armarna som om de sprang, fast de fortfarande rör sig i promenadtakt) kan nu frammana den bilden för ert inre och applicera rörelsemönstret på en 20-åring, så vet ni hur det såg ut när buss-emot förflyttade sig mot utgången. jag bad en stilla bön att chauffören inte sett henne. jag hörsammades. då höjde hon sin pipiga stämma i ett mjäkigt hallå, jag skulle av här. busschauffören fortsatte ignorera henne. jag var nöjd.
tyvärr var trafiken så tät att hon hann hasa sig hela vägen fram till plexiglashytten innan vi kom iväg. fan också.

Kommentarer
Postat av: Lina

haha, sebbe hatar också emosar :)

Postat av: Lina

Haha, Sebbe hatar också emosar :) När jag praktiserade på soc så fick jag för övrigt sammanställa ett litet kompendie om vad emosar är för något åt tanterna och gubben. Lustigt och lite tragiskt :)

2009-05-06 @ 23:19:51
URL: http://linita.blogg.se/
Postat av: Lina

och varför funkar det inte att kommentera???

2009-05-06 @ 23:20:18
Postat av: Icka

Jag tycker dom är lite söta...

Fulla med hormoner och känslor släpar dom sig fram i livet, det är sååååå synd om dom, ingen har nåååågonsin känt så mycket som dom gör, ingen förstår dom osv.

Eller så beror det på att jag var svår och svartrockare ett par år i min gröna ungdom och känner igen mig själv....=)

2009-05-07 @ 12:11:31
URL: http://blog.olicka.se
Postat av: em

det jag gillar mest med svåra tonåringar är att dom inte har en aning om hur mycket värre det blir sen, haha! välkomna till vuxenvärlden mina kära små liv...



btw - fick man kalas-osa via sms? så att det räknas fast att jag inte använde mig av angivna svarsadresser :)

2009-05-07 @ 17:06:04
Postat av: jonna

lina: sluta spamma :)



icka: du hade inte känt någon sympati för den här. det var ett sällsynt osympatiskt exemplar.



em: du fick. den här gången. men gör det inte till en vana.

2009-05-07 @ 21:42:59
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback