mamman utan minne

efter jobbet gick jag och köpte över ett kilo godis som jag glömde bort i samma sekund som jag stoppade in det i skafferiet. när oliver plockade fram det blev jag glatt överraskad. senildemens är alltså inte bara av ondo. även om man kan tycka det när man glömmer mobilen på jobbet en fredageftermiddag.
eftersom listan över vad jag skulle handla fanns i ett sms så var jag tvungen att freestyla lite i affären. bland annat köpte jag två sorters pålägg och ett paket bregott istället för honung och müsli. jag måste medge att jag flera gånger tänkte att hm, men jag kan ju ringa hem och kolla vad det var vi skulle ha. smaaart! jag undrar hur länge jag skulle överleva i vildmarken.

Kommentarer
Postat av: Anne

haha! Jag är precis likadan! Det GÅR inte handla utan lista nu för tiden. Helt förvirrad..

Postat av: jonna

om jag har en bra dag kan jag komma hem med rätt varor om det inte är mer än tre saker jag ska handla. men då är jag ju förberedd på att behöva hålla det i huvudet också. idag var svårighetsgraden betydligt högre eftersom jag inte hade en tanke på att försöka memorera listan när jag fick sms:et, då hade jag ju ännu inte några planer på att vara utan mobilen hela helgen.

2009-04-17 @ 21:25:11
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback