babyshitter

den lilla mazarinen tycks tro att babysittern är någon slags toalettstol. det tyder väl i och för sig bara på att hon sitter skönt i den och kan slappna av, men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är en smula irriterande att hon håller bajsfest så att det står härliga till varje gång hon får sitta i den en lite längre stund medan jag tar en dusch.
eller, förresten, let med rephrase... det är inte det att hon bajsar som är problemet utan fenomenet att det åtsmitande tyget får bajset att pressas upp längs sidorna och ryggen på henne så att hennes stackars mamma tvingas hålla saneringsfest i en timme efteråt.
nu har jag inte vågat ha henne i sittern på två dagar (igår skötte jag min hygien med baby-våtservetter och idag fick hon ligga på badrumsgolvet medan jag spolade av mig). följdaktligen har hon inte heller bajsat på två dygn nu. vi får väl se vem som kan vänta ut den andre längst.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vi har ett annat roligt fenomen här. Gus gillar att göra 2:an när han äter frukost.... i matningsstolen.



Jag har försökt att lägga honom på skötbordet men där ska man inte göra det.



2008-10-23 @ 23:08:00
Postat av: Eva

Hihi... Vi har kasserat sittern. Den är bara för småbebisar tycker Marius. Och angående amningen, så trugar jag och försöker 4-5 gånger per dag, men icke:( Idag har kanske kan har sugit sammanlagt fem gånger. Nåja, det går nog helt okej med flaska också, speciellt på dagen, men på natten är det blää så jobbigt att stiga upp och värma i micro.

Postat av: jonna

vi använder den nuförtiden mest just i badrummet, inte för att hon tröttnat utan för att jag vill att hon ska vänja sig vid att vara på golvet så mycket som möjligt.

2008-10-24 @ 21:08:23
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag släpar in ikea-stolen och sätter Elsa i den när jag badar/duschar, så sitter hon och tittar glatt på :) Då blir det inte samma tryck heller :)

2008-10-25 @ 15:50:11
URL: http://linita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback