åttiotalet ringde och bad att få sin kosthållning tillbaka

idag åt vi ugnsstekt falukorv med potatismos och senapssås till middag. underskattad rätt om jag får säga det själv. man kan aldrig få för mycket utfyllnad och för lite kötthalt, de som säger annat är bara lobbyister för vemdetnuärsomtillverkarkorvmedhögkötthalt. korv i vilken form det än må vara är för övrigt också det bästa sättet att få små barn att sluta jiddra och börja äta.
innan hemulen dök upp och vände upp-och-ner på tillvaron trodde jag i min enfald att barn åt det man lärde dem att äta. nu vet jag bättre. barn har medfödd preferens för exakt de rätter man hittar på barnmenyer all around the world där svenskar någonsin satt sin fot. korv med mos. köttbullar med mos. köttfärssås och spaghetti. i en evig loop.

Kommentarer
Postat av: Lina

Elsa hon älskar ost (av alla slag), oliver, soltorkade tomater, vanliga tomater (vi typ doppar knäckebröd i passerade tomater för att få henne att vara nöjd) och andra delikatesser :)

Postat av: jennie

ebbe tycker om..goudaost. and thats it för tillfället. jag och oscar göder honom med ost. en och annan brödsmula slinker ner också, och veg korv ibland om vi har tur. trots att vi envisats med att låta honom smaka diverse spännandeheter sedan den dag han fick prova på den underbara konsten att tugga riktig mat. tråkig bebis. fel hem från bb anser den allätande(nja det är väld det där med kött då va...men i övrigt) alläskande modern

2009-08-17 @ 22:56:50
URL: http://metrobloggen.se/salmiak
Postat av: Lina

smör älskar hon också, den lilla fetknoppen! (okej, hon är skitsmal, men i framtiden!)

2009-08-17 @ 23:02:00
Postat av: jonna

lina: ok, hrönn äter väl lite andra saker än standard-barnmeny-rätterna, men inte med den där glupande aptiten man vill att ens inte-ens-tio-kg-vid-femton-månaders-ålder-unge ska ha. ost och de andra flesta sorters pålägg, mannagrynsgröt, havregrynsgröt (om jag kokar den på mjölk och låter några russin koka med), tomatbaserade rätter och bröstmjölk kan t.ex. slinka ner också. och smör ja, det har du rätt i.



jennie: ebbe och hrönn skulle säkert komma bra överens.

2009-08-17 @ 23:11:40
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback