münchausen by proxy-morsan - igen

jag brukar inte vara sen att häckla och skuldbelägga fadern när hemulbarnet råkat ut för mer eller mindre allvarliga olyckor on his watch. det ska jag sluta med. ty igår, när det var jag som körde föräldraskap kamikaze style, kom han inte med en enda vass kommentar och det fanns inte ens en tillstymmelse till anklagande tonfall när han upprepade gånger fick intyga att sånt händer alla någon gång och det gick ju bra. det behövdes inte heller. jag har lyckats uppbåda dåligt samvete så det räcker helt på egen hand.
vad som hände? jo, hör nu på god vänner så ska jag för er berätta... jag hade den lilla i famnen och tittade åt ett helt annat än jag gick och rätt som det var krockade vi med en lyktstolpe. jag klarade mig oskadd medan det stackars barnet fick ta smällen. rakt i pannan. jag kommer aldrig glömma blicken jag fick av henne innan hon började gråta. high score i dåligt föräldraskap.

Kommentarer
Postat av: Anne

Usch.. Jag vet hur det känns. Mira ramlade ner för trappan när hon var 8 månader, och för en vecka sen ramlade hon i sjön! Den sekunden jag trodde att hon skulle dö (i båda fallen) minns man. Men det värsta av allt är känslan av hur otrolig dålig mamma man känner sig..

Postat av: LillaGrå

Hahaha, ursäkta, men det var faktiskt roligt i det hemska. Fy f-n vad dåligt samvete man måste få! Och vad dum man måste känna sig om någon såg. Fast det var faktiskt roligt också.

Själv har jag böjt mig ner för att plocka upp hundbajs och på "vägen upp" dängt in huvudet i en vägskylt. Höll på att svimma där med hundbajset i näven.

Postat av: jonna

som tur är tål de ju rätt mycket, men oj vad dåligt samvete man kan få, och "hoppas ingen såg"-känlan är ju ganska på topp ja. som tur är var vi inte här hemma när det hände, så de som eventuellt såg det hände känner förhoppningsvis inte igen mig om de skulle möta oss igen.

2009-08-24 @ 20:32:04
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback