ni har väl inte tröttnat på mina kollegor än?

jag och en kollega diskuterar vems barn som stulit mest energi och plats i sängen i natt och vem som nu är tröttast, när en annan kollega bryter sig in i samtalet.
kollega 2: det låter som om det är dags att börja sova i egen säng.
jag: min unge sover i sin egen säng halva natten, sen kommer hon över till oss.
kollega 1: samma här.
kollega 2: vadå? är inte gallret runt sängen nog högt?
hörde jag rätt? sa hon gallret?!
jag: om jag får välja mellan att ha ett barn som lever rövare i sängen eller ett barn som står i sin säng och gråter är inte valet särskilt svårt.
kollega 2: jag såg ett program där de sa att barn ska gråta innan de somnar. de slutar av sig själva efter en stund.
...och växer upp till trygga och självständiga individer? är det inte underbart att folk som inte har några egna barn
alltid vet bäst?

Kommentarer
Postat av: Elizabeth

Fråga gärna om det är nåt du undrar =)

2009-10-08 @ 22:19:14
Postat av: em

tror i och för sig inte att det spelar nån större roll om man har barn eller är barnfri i det här fallet. frågan berör snarare den empatiska förmågan, eller i kollega 2s fall - avsaknaden av den empatiska förmågan... det finns så många dumma människor!

2009-10-09 @ 17:35:42
Postat av: em

jag tror i och för sig inte att det spelar nån roll om man har barn eller är barnfri i den här frågan, det handlar snarare om den empatiska förmågan, eller snarare avsaknaden av empatisk förmåga när det gäller kollega 2. det finns så många dumma människor!

2009-10-09 @ 17:38:45
Postat av: em

bra att skriva två snarlika inlägg och posta dom båda :) vilken är bäst formulerad?!?



så går det när man ska göra många saker samtidigt...

2009-10-09 @ 17:40:12
Postat av: jonna

bettan: jag undrar varför nej är hennes svar på allting. allting.



em: jag skulle nog säga att din andra kommentar var något bättre. om jag måste välja en.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback