lite vardagsrasism till frukost

kollega 1: k hade tydligen suttit uppe i fåtöljen hela natten.
kollega 2: ja, hon tycker ju inte om när det är killar som ska hjälpa henne på toaletten och med avklädning och sånt när hon går och lägger sig.
kollega 1: men då är det ju bättre att hon sover ovanpå täcket med kläderna på än att hon sitter så många timmar.
kollega 3: men a och dom andra som jobbade inatt är ju mörka också. jag tror inte hon tycker om dem. det gör inte jag iallafall. jag hade inte velat att de skulle komma hem till mig heller. särskilt inte på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Lina

men vafan?? sa du något då? Att man ens kan med! Vi har naturligtvis brukare som inte så jättegärna vill ha besök av mina svarta kollegor (jugoslaver går bra dock) men då brukar vi prata med dem om det, att det är fördomar och att de ju alltid i slutändan brukar uppskatta hjälpen de får osv så brukar de inse själva hur löjliga de är. Självklart är det helt annorlunda med väldigt gamla och dementa människor men PERSONALEN borde ju skärpa sig! Fy att arbeta med sådana människor, jag hade fått spel!

Postat av: LillaGrå

Men gud.



Sparken. Nu.



Och vad sade ni andra?

Postat av: jonna

på mitt jobb kan man tydligen inte få sparken när man väl blivit fast anställd.

2009-09-03 @ 20:27:33
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback