dansk finkultur at it's best


"hej hej, vi heter danmark och medan resten av världen lyssnar på shakira så rockar vi fortfarande loss till sanne salomonsen och olsen brothers."

på sista tiden har radion i bilen börjat ta in någon något den kallar p4 danmark på kanalen där gamla vanliga svenska p3 brukade ligga. jag antar att det handlar om någon form av konspiration, men som den medlem av fårskocken som jag är så gör jag ingenting för att protestera. jag diggar glatt till överförfriskade danskar med gitarr och spetsar öronen när det är dags för den lite mer kontinentala motsvarigheten till ekot. inte för att det är bättre än det som sänds på svensk radio, oftast är det inte bra överhuvudtaget, men det är ändå inte sämre än en speedad... ja... vad hon nu heter... den skrikiga programledaren i pop non stop och gnarls barkley (vad är det för namn för övrigt?) 25 gånger i timmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback