härdad i hooden?

ok, jag får väl erkänna att jag precis som alla andra var tvungen att ställa mig och glo när en polishelikopter landade vid bergsjöbadet.
vad är det för sjuk instikt för övrigt? att man bara måste flockas när det brinner, när folk giljotineras och/eller när polishelikoptrar landar mitt i picknicken... jävligt primitivt. och konstigt.
men i vilket fall som helst, hade det här inträffat när jag var en liten snärta och bodde på landsbygden så hade jag antagligen fortfarande varit uppe i varv – typ tre timmar senare. nu är jag ingen liten snärta längre och kunde således andra gången helikoptern landade sitta kvar på filten och, samtidigt som jag höll fast lösa persedlar i stormvinden som uppstod, lojt hälla upp ännu en kopp kaffe ur min termos. det är nästan konstigare än instinkten att glo.
vad de ville med sin flyguppvisning vet jag fortfarande inte. det enda ordningsrelaterade som inträffade var att en familj som grillade fick en reprimand för att de trotsade eldningsförbudet som tydligen råder. men det kan väl ändå inte ha varit det primära uppdraget.
kanske var det för varmt att åka bil, kanske ville de bara vara tuffa. vad vet jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback