list-oskulden

jag har bestämt mig för att ge det här med listor en chans och antagit mikebikes allmänna utmaning...

5 saker jag har i min frys:

* ett urval svenska nubbar (fråga mig inte hur de har hamnat där), samt en påbörjad kvarting explorer, och ja, jag vet att bengt frithiofsson eller någon annan rödnäsa har sagt att man inte ska förvara sprit i frysen för att smakerna inte kommer till sin rätt när spriten är så kall och hej och hå. men allvarligt talat, vem vill känna smaken när man dricker sprit?
* tzayspett inköpta till ockerpris. 189 spänn kilot! men vad ska man göra? det finns ju ingen som vet hur man gör dem själv. eller?
* vanlig hederlig gammaldags vaniljglass. samt någon form av kola- och kanelglass som jag köpte i ett försök att vara lite fräck och nytänkande, jättegott tills man tar andra sötsliskiga tuggan och tänderna ramlar ut.
* sejfilé – ren och skär smutskastning av allt vad västkusten och gamla goa gubbar heter, men när allt kommer omkring faktiskt ganska bra att ha när man inte vet vad man ska laga till (eller när pengarna är slut).
* grönsaker. vansinnigt oromantiskt. need i say more?

5 saker jag har i min garderob (borsett från alla lik):
* en mindre garderob innehållande undies, lakan, handdukar, crap-kläder o.dyl.
* någon form av byrå/skåp fullproppat med saker man inte orkar se.
* resväskor
* kartonger
* kläder

5 saker jag har i min bil:
* rost
* bryt- och sparkmärken efter helgens inbrottsförsök.
* hål, ungefär 25 liter upp, i bensintanken.
* prylar med provocerande budskap.
* attityd

5 saker jag har i min handväska:
* cigaretter
* plånbok
* pennor
* servetter
* döskalleplåster

5 pers att skicka vidare till:
jag har inga vänner.

Kommentarer
Postat av: mikebike

döskalleplåster. det var fränt!
vad menar du med att du inte kvalar in under mina polare? menar du att du inte gillar mig eller att du inte känner mig. jag bara undrar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback