blåst på konfekten

ugnsstekt (ekologisk) falukorv med rotstomp* och till det den sista folkölen. "ah, la dolce vita" tänkte jag och knäckte min bärs. min halva bärs that is eftersom det var ett liiitet liiitet hål i ena sidan av burken. nog litet för att knappt synas, men samtidigt nog stort för att ha släppt ut all kolsyra och två och en halv deciliter av ölen rakt ut i kylskåpen. god damn it!
well, well. jag antar att det är smällar man får ta när man köper sina öl för sjutton kronor sexpacket och plockar dem direkt från en lastpall. but still. god damn it!

men slutet gott, allting gott. lyckligtvis erbjöd sig solskenet i mitt liv att dela sin öl med mig. ni vet vad man brukar säga... delad glädje är dubbel glädje.

*rotstomp = rotmos som jag slarvat ihop i en kastrull som var alldeles för liten för att både potatis, kålrot, smör, mjölk och visp skulle få plats. resultatet blev alltså vad jag har valt att kalla rotstomp, eller kort och gott ett slarvigt och klumpigt rotmos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback