straffet är en spindelbalkong

jaha, då var det kört att vistas på balkongen också.

när familjebostäder röjde bort alla crappiga buskar och övrig djungelväxtlighet under ovan nämnda balkong tänkte jag "schysst, det här börjar ju likna nåt". and all was well.
tills alla odjur som nu tydligen blivit hemlösa flyttade två våningar upp och tog över balkongen. numera vågar jag inte gå ut och röka utan beskydd av min sämre hälft. och att ha öppet balkongdörren för att hålla någorlunda dräglig inomhustemperatur är inte att tänka på.
ska det vara så här? inte nog med att balkongjäveln vetter åt fel väderstreck. nu bebos den dessutom av korsspindlar. tack gud.

för övrigt var mitt förra inlägg nummer hundra i ordningen. kanske man borde knäcka skumpan som ligger i kylen för att fira? (eller kanske snarare för att använda som virke till ett par rediga paraplydrinkar att svalka sig med i den tropiska hetta som råder här inne.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback