inte alla vågar erkänna i en jobbansökan

vaaa faaan! jag skickade för en stund sen en ansökan om ett jobb – som jag av allt att döma inte kommer få. eftersom jag råkade skriva "jag jobbar pinsamt" istället för "jag jobbar noggrant"!!!
hallå! de två orden liknar ju inte ens varandra. i paniced och valde att försöka rädda situationen genom att skriva ett nytt mail och skylla allt på (den icke existerande) rättstavningsfunktionen i mailprogrammet. men ångesten vill inte släppa ändå, för jag har redan fantiserat ihop scenarion av typen hur jag går på återträff med min gamla klass och det visar sig att den som tog emot ansökningen (och det patetiska försöket till en ursäkt) var en gammal klasskamrat och han/hon står nu vid någon slags podie och läser upp mina mail för alla mina numera jävligt lyckade gamla klassisar som skrattar och gottar sig åt konstiga jonna som nu är tio år äldre än när vi slutade nian men fortfarande jävligt arbetslös.
hur fan gick det här till?! jag trodde det bara var crack heads som gjorde såna missar, men nej nej. (och jag läste ändå igenom det första mailet ungefär femton gånger innan jag tryckte på send.)
well well, what ever. jag vill ändå inte ha jobb. inte nog med att det är roligt att gå hemma på dagarna – man blir ju rik också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback