som jag längtar! - del 2

det var jätteroligt att åka till hisingen, speciellt eftersom jag fick stå utanför en stängd restaurang i tjugo minuter och se ut som ett mongo och äta min mellanmålsbanan i brist på annat att sysselsätta mig med, medans jag väntade på att kvinnan som skulle intervjua mig skulle dyka upp, vilket hon inte gjorde.
men sen tog jag älvsnabben till rosenlund och köpte en duk med fiskmotiv på myrorna, och sen åt jag fisksoppa på pustervik och genast kändes allt bättre. jag tycker om fisk.
när jag sen stod och väntade på vagnen träffade jag melike och vi slog följe en bit med vagnen. hon berättade att hon ska gifta sig till våren, och sen pratade vi om angered och skrattade rått åt hennes 70-kronorsskor och klädkällaren i allmänhet tills våra medpassagerare blängde argsint på oss och jag kom på att det var angeredsvagnen jag satt på, så jag lovade melike att vi skulle fika vilken dag som helst och lämnade henne sedan åt sitt öde och tog rätt vagn hem.
mycket givande dag måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback