inflation på karmakontot

jaha, vad har jag gjort för att inte förtjäna att få hjälp med att lyfta barnvagnen när det vankas åktur med gammelspårvagnarna? hur många gånger har jag inte själv knäckt ryggen för att hjälpa vilt främmande människor ombord?
inte en enda gång har jag tittat bort och låtsats som att det regnat (inte för att regn har något som helst med saken att göra, men iallafall...). men vad händer när jag själv står där på hållplatsen och längtar hem?
jo, det ska jag tala om. först efter att jag både harklat mig och uttryckligen bett om assistans erbjuder sig en kärring motvilligt att hjälpa mig... att trycka på dörröppningsknappen! tack för den din gamla skräcködla, vad skulle jag ha gjort utan dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback