lots of almond

inspirerad av en annan mamma och peppad av alla glada tillrop om hur smal och läcker jag blivit bestämde jag mig häromdagen för att ta det hela ett steg längre och sluta äta godis, glass och fikabröd (fram till jul), samt att börja gå en käck runda in da hood varje dag. hittills har det gått sådär. jag har förvisso inte ätit några onyttigheter men jag har heller inte promenerat. dessutom undrar jag vad jag ska göra av den gamle tuben med mandelmassa som ligger i skafferiet och skräpar. är det överhuvudtaget möjligt att göra något som inte ingår i någon av kategorierna godis eller fikabröd av mandelmassa? är mandelmassa själva definitionen på dålig karaktär och osunt leverne?

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Step away from the mandelmassa!!!

Nej det finns inget nyttigt man kan göra med mandel och socker.....

Frys in den och ha till smalor i vår??

Ses imorgon. Gus hälsar till prinsessan med lite dregel....

2008-08-28 @ 11:31:59
Postat av: jonna

jag hade ärligt talat inte en tanke på att jag kunde frysa in den utan tänkte att jag bara var tvungen att använda den innan den gick ut. kanske var det min missbrukargen som talade :)

Postat av: Ulrika

Vad är en smala???

SEMLA menade jag....

2008-08-28 @ 23:06:17
Postat av: jonna

jag trodde det var någon smal variant på semla så jag bara spelade med och låtsades att jag fattade.

2008-08-29 @ 20:33:37
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback