men hallå!

jag läste ett inlägg om att vara en gammel stofil och blev genast vansinnigt sugen på bridgeblandning. jag har i smyg alltid gillat det men inte riktigt vågat ta steget att plocka på mig en påse, slänga upp den på bandet och låtsas som att alla 26-åringar köper pensionärssnask och att jag inte alls skäms. jag har inte heller vågat ta steget att likt en fattigpensionär (snacka om negativt laddat ord btw) snatta en påse, särskilt inte sedan jag blev mamma. det skulle på något vis kännas extra tacky att åka fast för snatteri när man inte bara är myndig utan också har en liten unge i vagn med sig.
iallafall... idag när vi var i butiken och provianterade tog jag mod till mig och sa lite lagom nonchalant till man och barn "mamma ska bara gå och hämta en påse bridgeblandning, ställ ni er i kön så länge". ok, i'm out. men vadfalls?! det här är alltså en livsmedelsaffär som ligger i ett område där medelåldern på de boende uppskattningsvis ligger en bit över sjuttio och så säljer de inte bridgeblandning! ska jag behöva förnedra mig ännu ett snäpp och be dem ta in ett parti så att jag får stilla mina lustar?

Kommentarer
Postat av: Elizabeth

Imorgon börjar min sista vecka då jag fortfarande kan säga att jag är i 20-årsåldern. Ok 25-årsåldern. Så jag har ägnat många tankar åt hur man ska kunna mörka sina stofiltendenser. Just bridgeblandningen har jag inte testat men jag tror att du kan använda samma grej som jag har använt med mazariner. Be dem slå in påsen.

2008-12-07 @ 15:51:36
Postat av: jonna

...eller som tanten jag såg på apoteket som bad om en presentförpackning till sina antihemorrojdprodukter. eller hur liksom.

Postat av: Elizabeth

Åh, det ska jag önska mig när jag fyller år!

2008-12-08 @ 16:10:03
Postat av: Anonym

Hallå, jag har både garn och virknål och ägnar mig åt projekt "virka mormorsrutor" (det går inte så bra, men ändå). Man måste bejaka sin inre tant.



Korsord är också väldigt kul.

2008-12-08 @ 22:35:28
Postat av: Martina

Tydligen fick jag inte heta något i ovanstående kommentar...

2008-12-08 @ 22:41:35
URL: http://notyourentertainment.blogspot.com/
Postat av: Martina

Jag fick inte heta något i ovanstående inlägg. Din kommentarsfunktion är lite trött idag, eller nåt...

2008-12-08 @ 22:43:08
Postat av: jonna

den är alltid lika trött, precis som jag. mormorsrutor vet jag inte ens vad det är, men det låter som någon form av bakverk, vilket jag dock antar att det inte är.

2008-12-09 @ 07:27:59
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: Martina

Nä, det är såna här: http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobbyartikel.php?id=1371

2008-12-09 @ 18:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback