mitt liv som våp

häromdagen var två ärtiga ventilationskillar här och satte upp en ventilmojäng (ja, jag är helt säker på att det de satte upp faktiskt heter så) i köket. de passade även på att tala om för mig att anledningen till att självdraget funkat lite si och så är att alla ventiler i övriga delar av lägenheten har varit stängda hittills. där ser man.
jag visste inte ens att det gick att öppna eller stänga dem manuellt, vilket jag också råkade erkänna. gissa om jag fick mig en grundlig lektion innefattande allt från folks konstiga idéer om innetemperatur till gamla djungelordspråk som varm luft stiger uppåt. jo tack, jag är inte tappad bakom en vagn och jag har dessutom gått naturvetenskapligt program i gymnasiet (även om jag hade lite annat för mig än att vara närvarande på lektioner), men vafan alla kan väl inte doktorera i ventilation. hur skulle världen se ut då liksom?

igår var vi hos färghandlaren och hämtade ut måleriprylar så att vi kan göra klart lillhemulens näste och så småningom avlägsna henne från vårt sovrum. naturligtvis var jag tvungen att passa på att visa mig från min kvinnligaste sida bryta två naglar (ordentligt, långt upp där nageln sitter fast på fingret), en när jag skulle knäppa loss ungen ur bilbarnstolen och en när jag skulle bära täckpappen. jag tog tillfället i akt och ojade mig riktigt ordentligt båda gångerna, man vet aldrig när man får chansen igen.

Kommentarer
Postat av: L O O

haft en bra dag?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback