när cato spelar sällskapsspel tiger hans motspelare

alldeles nyss, när jag satt med ett parti betapet (och lät bli att diska, röja, dammtorka bokhyllan, baka den där kakan som verkar så god och gå ut i friska luften en stund) började en min motspelare prata med mig. kalla mig socialt inkompetent, men jag är inte så förtjust i att småprata samtidigt som jag på kortast möjliga tid ska försöka hitta på ord som ger många poäng, eller som en del skulle ha uttryckt det: det var inte jag som drog högvinsten i simultankapacitetslotteriet (men jag har väldigt många andra kvaliteter).
motspelaren i fråga var en man i sina bästa år, ny i stan och uppenbarligen mer förmögen att multitaska än jag. så han satte igång att ställa frågor om mig, mitt jobb och var olika saker ligger. resultatet? att jag bara la ord som gav låga poäng och bjöd på fantastiska möjligheter för honom att lägga högpoängare, dessutom gjorde jag det så långsamt att jag fick tidsavdrag och till sist förlorade jag med bred marginal.
why oh why? kan han inte bara skaffa sig ett konto på typ spraydate om han letar efter kvinnor födda runt 1982 som kan berätta mer om caféutbudet i centrala göteborg? eller är det här rent av en del av hans smutsiga taktik? jag tror nästan på det senare eftersom han när jag tackade för matchen hade mage att fråga om jag inte ville ha revanch, samt upplysa om att det inte är varje dag man får chansen att spela (underförstått: förlora fett med rankingpoäng) mot honom. jag ljög och sa att jag skulle diska, röja, dammtorka bokhyllan, baka den där kakan som verkar så god och gå ut i friska luften en stund.

för övrigt anser jag att chatfunktionen på betapet bör förstöras.

Kommentarer
Postat av: Oliver

Om chatfunktionen förstörs kan du ju inte tacka för matchen, enligt kutym. ;)

2008-01-17 @ 12:33:02
Postat av: jonna

om det inte fanns någon chatfunktion vore det inte kutym att tacka för matchen.

Postat av: Martina

I so totally agree, jag hatar när folk försöker prata med mig på betapet. För det mesta säger jag inte ens hej om jag kan undvika det... och jag drar innan de kan säga "tack för matchen". Undantag kan eventuellt göras om jag känner personen jag spelar med.

Jag tror att den där nitlotten i simultankapacitetslotteriet ligger i släkten.

2008-01-18 @ 01:06:23
Postat av: jonna

du vet vad de säger, otur i spel - tur i kärlek. jag tycker nog att man bör heja och tacka, men inte mer än så (såvida man inte spelar 60-minuters seg-spel).

2008-01-18 @ 08:55:24
URL: http://dignelius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback