äh, jag vill ändå inte ha några pengar

jag vet inte om det har att göra med det faktum att jag är tidsoptimist, eller om det handlar om någon av mina andra mentala åkommor, men jag lyckades iallafall skriva 20/3-2007 i fältet där man på heder och samvete intygar att uppgifterna man lämnat är riktiga på fk-blanketten jag var så stolt över att ha fyllt i på egen hand. och naturligtvis kom jag inte på vad jag hade gjort förrän kuvertet redan var slickat och slängt på lådan. great!

nu kommer det först att ta ungefär tusen dagar (eller ungefär lika lång tid som det tog för jesus korsfästas, återuppstå och leta påskägg) innan det är en normal vardag och brevlådan töms, sen tar det en dag till innan brevet nått inläsningscentralen i östersund. ytterligare en livstid eller två senare öppnar någon kuvertet och konstaterar att en siffra på blanketten är felaktig. han eller hon tar då blanketten och lägger den i lådan för felaktigt ifyllda blanketter (vilket jag skulle gissa gäller för ungefär 95% av allt som kommer in eftersom deras blanketter är omöjliga att förstå för alla som inte lider av aspergers). lådan töms sedan nästa gång onsdagen efter tredje fullmånen efter att trandansen inletts vid hornborgasjön och blanketten skickas tillbaks (med b-post) så att jag kan ändra sjuan till en åtta och skicka in blanketten på nytt.

åh, jag borde ha en god man som sköter allt pappersarbete åt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback