hejdå tighta jeans - hej kaftan

jag trodde det skulle vara försommar och varmt när jag nådde the point of no return, men ack så jag bedrog mig. termometern säger minus åtta och över södersidans krokusar och tusenskönor ligger nu ett decimentertjockt täcke krispig snö. således inga ärtiga vårklänningar för min del.

således inga vettiga kläder alls för min del.

jag kan visserligen på ren viljestyrka pressa mig i mina gamla trotjänare lee-jeansen. men let's face it, det är inte jättesnyggt med slimmade jeans som obarmhärtigt äter sig in i sidfläsket. och nog för att de är lågt skurna, men det är inte ok när de glider ner de där extra centimetrarna så att linningen knorvas ihop och får hällorna att stå rätt ut. kort sagt: jag har blivit för fet för att kunna bära normala kläder och är från och med nu förvisad till
kaftanernas värld.

Kommentarer
Postat av: Martina

Ja, men du har iallafall en anledning. Vi andra är bara tjocka.

2008-03-27 @ 00:58:10
Postat av: jonna

försök inte, jag har nog hört av mor min att mor din har skrytit om hur smärt hennes dotter blivit :)

Postat av: Martina

Så hon har inte berättat att jag de senaste åren lyckats gå upp nästan alla kilon igen? =)

2008-03-27 @ 18:07:35
Postat av: jonna

nej, just den biten måste jag ha missat i så fall :)

2008-03-28 @ 06:18:06
URL: http://dignelius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback