på sju år blir man en ny människa

det här var roligt. hm... för sju år sedan var jag 19 år. jag flyttade från internatet i åsa till göteborg (via föräldrahemmet) och min första "egna" lägenhet. en underbar andrahandsetta på 18 kvadrat, med fransk balkong och ett sagolikt sittbadkar som jag maratonbadade i i timtal flera gånger i veckan.
jag tog mina första högskolepoäng i pedagogik och la grundplåten till min idag oöverskådliga studieskuld. eftersom min hyra låg på ynkliga 1400 kronor och jag bodde granne med willy's hade jag gott om pengar över att dricka öl på kelly's, la coupole (lakkan), sejdeln och västerhus (suggan) för.
mina närmaste vapendragare var mikkan (som efter en vända i dublin blev min flat mate) och mellejeveln som jag hittat på den fördömda internatskolan, kiffe som precis som jag var (och är) emigrerad ulricehamnare och sara som var min kursare och tillika granne.
vilka var ni, och vad gjorde ni för sju år sedan?

Kommentarer
Postat av: Lina

har vi levt samma liv? Visserligen vissa avvikelser och två-tre års skillnad, men i det stora hela liksom. I alla fall utelivsmässig :D jag ska sätta mig sen och fundera tillbaks var jag var för sju år sedan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback