white trash-morsan går på gamle port

jag vill i förväg påpeka att jag har inte har varit på gamle port mer än tre gånger. första gången när jag var blott ett barn och var där och åt grillad lax med min ömma moder. andra gången när jag fortfarande var blott ett barn, dock myndig, och var där och drack en stout med mina vapendragare. tredje gången var igår. fjärde gången blir det nog ingen.
en röst från det förflutna/föreningen grunden/mina kondiskollegor hörde av sig och frågade om jag ville följa med ut och ta ett glas. efter en stunds (o)moget övervägande lämnade jag man och god-natt-ammad fyramånadersbebis hemma och åkte helt solokvist in till stan. det kändes mycket underligt och redan på spårvagnen fick jag lite panikångest, men kvällen gick ändå över förväntan.
jag satt helt avslappnat och konverserade över ett glas av husets billigaste vita vin och kollade bara telefonen femtioelva gånger. när jag kom hem efter tre timmar på grönbete var alla fortfarande vid liv. min bättre hälft hade knappt ens hunnit märka att jag varit borta och mini-me hade definitivt inte saknat mig eftersom hon sovit som ett litet vedträ hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Eva

Jaa, det är nu en Guds tur att de inte föds datanördar. Jag känner ändå att jag kanske inte är den allra bästa uppfostraren inom området. Jag hamnar nog att dra ner rejält på mitt datasittande om jag skall börja sätta gränser för mitt barn sen:) Eller så blir det tidigt läggdags i framtiden också (för honom alltså!)

Postat av: em

haha!! då kanske man kan lura iväg fru mamma till billighetskrogen på dåligheter nån dag innan Liten fyller Stor, trevligt!

2008-09-22 @ 14:57:47
Postat av: jonna

vi får väl se. du har dåligt inflytande på mig och jag får inte dricka mer än två beverages och inte röka innan hemulen slutat tanka näring direkt från mig.

2008-09-23 @ 19:41:10
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: em

heh, det kan nog äga sin riktighet.. en öl funkar sällan. men jag kan ju alltid dricka för två :)

2008-09-23 @ 20:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback