mat-chock



apropå
kontroverser, håll i hattar och ponnyhästar för här kommer den. mat-chocken. idag har lillnos ätit sushi för första gången. inte för att jag har letat, men jag har inte hittat någon info, eller hört någon säga något, om att små barn inte får äta det. så why the hell not? men. innan ni ringer socialen. hear me out. hennes bitar var vegetariska och utan wasabi. och hon fick inte smaka på den glutamatstinna misosoppan.
så vad tyckte hon då? ris: ok, men lite knasigt. avocado: ok, men inte jättespännande. tofu: nam! konceptet plockmat: full poäng.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hade hon ätit glutamatsoppemojen så hade jag nog varit lite upprörd, men vegosushi? I approve! Kanske får ta och springa över till sushistället å handla till Elsen :) Själv är jag ju inget sushifan, trots allt.

2009-04-08 @ 22:04:05
Postat av: Lina

hade hon ätit glutamatsoppemojen så hade jag nog varit lite upprörd, men vegosushi? I approve! Kanske får ta och springa över till sushistället å handla till Elsen :) Själv är jag ju inget sushifan, trots allt.

Postat av: Lina

Elsa har förresten ätit sojakorv två gånger nu, hon gillar det och det är kul att hon kan plocka med maten själv (även om man kan ge max två bitar i taget annars börjar hon kasta överflödet runt sig). Ska jag kanske tillägga att under innehållsförteckningen på sojakorven så står det: kraftig saltad. (med felstavning). Så kan det gå.

2009-04-08 @ 22:07:00
Postat av: Jennie

detlät som superkul mat! Som den snålmorsa jag är finns det tyvärr aldrig några bitar kvar till en liten ebbe om jag käkar sushi...han är inte lika lyckligt lottad som din lilla hemula:)

2009-04-09 @ 07:19:13
URL: http://metrobloggen.se/salmiak

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback