not so fucking alternative

ok, jag är väl inte så kontroversiell som jag tror då. anledningen till att jag tvekat att ge hemulen sushi tidigare är att jag inte riktigt vet vad de blandar i riset, mer än risvinäger då. och nej, det är inte bara att fråga, tydligen var det svårt nog att ta emot en beställning på två normala kit från menyn plus ett par extra bitar utan att röra ihop allt.
vad ska jag nu hitta på för att chocka er? har jag förresten berättat att jag bjudit henne på spenat två hela månader innan ettårsdagen? (som om det skulle imponera på er hårdsaltade sojakorvsmammor.)

Kommentarer
Postat av: Lina

haha, spenat har jag faktiskt inte vågat och jag väntade med i stort sett allt salt tills efter ettårsdagen så jag är nog inte så kontroversiell på den fronten heller. Förra veckan fick hon äta rödbetor första gången. Men jag har fått höra att spenat inte är farligt om man tillagar det rätt. Jag vet bara inte vad rätt är.

Sen är väl det mesta ofarligt i små mängder, så länge hon inte börjar få smutta champagne eller äta glas-kyckling så ska det nog vara lugnt.

2009-04-09 @ 12:21:08
Postat av: Lina

Eller glutamat! Glutamat är djävulens påhitt och borde totalförbjudas! Elsa kommer aldrig i sitt liv få äta något med glutamat i och vi håller, sakta men säkert, på att utesluta det helt ur våra liv också.

2009-04-09 @ 12:22:10
Postat av: Eva [Marius mamma]

Jaa... Vår unge sockerbombades ju vid 8(?)-9 månaders ålder med Sias apelsinchoklad och chokladsås. Wrong, wrong, wrong...

Postat av: jonna

lina: nej, jag vet inte heller vad rätt sätt är. jag körde baby-spenat (säger väl sig självt att bebisar kan äta det)i en pastarätt.

ingen champagne säger du? hm. ja, vi får väl sluta med det då.



eva: jag måste erkänna att jag blev lite chockad när jag läste det inlägget. så du leder nog. eller nej förresten, puré på persikohalvor i sockerlag ligger nog i topp. ni vet vem.

2009-04-09 @ 16:26:56
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: Elizabeth

Det verkar roligt att ha barn. Tävla om vem som stoppar i ungen mest dåligheter. Som den tävlingsmänniska man är så hade jag nog vunnit. Mina ofödda barn ska vara glada över att de inte finns.

2009-04-09 @ 17:59:18
Postat av: Lina

Egentligen är det en tävling om vem som ger sin barn bäst mat men eftersom vi är svenska och ridna av Jante så blir det lite konstigt.... så vi rackar ner på oss själva och varandra för att vi ger våra barn spenat, rödbetor och sushi.. dessa hälsofaror.



Idag fick Elsa spenat. Inte ens tillagad utan spenatsallad! Undra om det är värst av allt..

2009-04-09 @ 20:52:28
URL: http://linita.blogg.se/
Postat av: Icka

Tjohoooo! Tävling!

Det sämsta jag ger ungen hemma är nog Persillade.



Jag har även gett honom kyckling EFTER glaslarmet....

2009-04-09 @ 23:44:51
URL: http://blog.olicka.se
Postat av: jonna

äh, han fyller ju snart ett år, och då tål de ju hur mycket salt som helst :)

vi har också ätit kyckling efter glaslarmet, och konstigt nog har ingen jag pratat med tyckt att jag är en ansvarslös mamma. vart är världen på väg? vad hände med att ge varandra prestationsångest och dåligt samvete?

2009-04-12 @ 20:42:09
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback