et voilà

right on time. kanske inte första klassens underhållning, men betydligt uppsluppnare än gårdagens klagosång. idén stulen härifrån och härifrån. bilder från lite varstans.


boden



jag har ingenting emot boden. jag vet ingenting om boden. jag föddes där och tillbringade några dagar på bb där. sen åkte vi hem och så var det bra med det. övriga bodenbesök har kunnat sammanfattas som att jag klivit av/på tåget där på väg till/från släkten. när jag var liten bytte man till rälsbuss och åkte vidare och sedan rälsbussen togs ur trafik har jag blivit hämtad i min morfars oklanderligt välstädade toyota med royalblå plyschklädsel. and that's it. jag har aldrig ens gett stan en chans, så rent tekniskt har jag väl inte heller gjort slut med den. men jag ville ändå ha med boden på min lista.

stockholm



någon gång under sent åttiotal eller tidigt nittotal blomstrade affärerna för min far. han körde alfa romeo, snackade i mobiltelefon och skaffade lägenhet på sveavägen. jag var där i vad som kändes som ett helt sommarlov. på dagarna hängde jag på vanadisbadet och på kvällarna gick vi ut och åt. jag fick välja restaurang och vi gick till samma ställe varje gång. jag beställde alltid plankstek, åt aldrig upp och slank så fort som möjligt iväg till roulettebordet. där stod jag sedan stum av fascination och blängde tills det blev dags att gå hem. sommaren tog slut och pappas pengar också antar jag. nästa gång jag hälsade på bodde han någon annanstans. oftast i skåne eller norrbotten.

åsa (kungsbacka)



ett år på internatskola. mycket hyss. lite studier. no turning back.

varberg



på min artonårsdag stod jag i fulköket i lägenheten som först skulle vara våran, men som någonstans på vägen blev bara hans, och bakade två olika tårtor, för den sorten jag ville bjuda vännerna på passade inte pojkvännen. ett par månader senare bodde jag i åsa. utan pojkvän men med två av mina idag bästa vänner. tur för mig, men synd på en så trevlig stad.

Kommentarer
Postat av: mikkan

haha! ja tur var väl att du kom och joinade mig i det laxrosa cellhelvetet, startade brandlarm och datasalslarm, utnyttjade cola-mannen för gratis bio- och restaurantbesök, hängde på svanen och åsa la pizza, fick se nettan i stringbody (eller fick man bara höra ryktet), jag fick ju se hennes sexleksaker i varje fall, höra den där blonda tjejen som jag nu inte kommer ihåg vad hon heter alltid svara/inflika: jajajajajaaaaa mellan varje mening och bisats, eller sno med massa mat från matsalen till någon av mina ohängda punxvänner som var på besök, dricka folköl varje dag, inte vara utomhus på en vecka, förutom när det skulle rökas (men då rökte ju inte jag...) eller när man i ren tristess glodde på tevens 3 kanaler och drack varm choklad av sojamjölk med massa extra socker i, eller var på hattkalas i den där stugan som melike hyrde, eller fick höra ultranörden erkänna att han var oskuld i samma stuga, eller att jag fick åka polisbil bara för att studsdavid hade ringt 112 när han fick stryk av sin flickvän, eller höra den där jävla stranskatan som skrek om man kom för nära, att jag gav dig alla mina mynt så att du slapp vara ensam på internatet när hundrakorten du skickade till C försvann på grund av postslarv, eller ha någon att berätta för om mig och anders, eller ha rakat av ditt hår 20 minuter innan jag skulle dra till bussen och trimmern visade sig vara en skäggtrimmer som inte alls ville göra dig till något annat än skallepärs ärkerival, eller tagit världens underbaraste (dvs fulaste) fotografi när du hänger la pizza, (som du btw måste lägga upp på bloggen) eller se melle klia sig som resultat av hennes hårfobi, eller mobbat några stackare på passagens chatter när vi hade alldeles vansinnigt fördjevvla tråkigt... så åsa is da shit!!! don't forget it JAUGO!!!

2009-08-26 @ 16:56:40
Postat av: mikkan

stranskata -strandskata och inte en ny fågelart

2009-08-26 @ 16:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback