up yours, mr. finanskris!

jag har fått ett jobb! av flera flera hundra sökande valde de mig, mitt i den uttjatade lågkonjunkturen då alla andra får sparken. vad är oddsen? och det är inte vilket jobb som helst. o nej. det är ett av de två jobb jag sökt på allvar och verkligen varit sugen på. arbetstiderna är förträffliga (75%, 8 till 15, måndag till fredag, inga röda dagar), det ligger på rätt sida av stan (tiden från dörr till dörr hamnar på runt halvtimmen) och jag kommer få ut nästan tre gånger så mycket som jag fått under föräldraledigheten (vilket i och för sig äts upp i andra änden av att oliver kommer få ut ganska exakt på öret lika mycket mindre nu när han ska vara hemma). enda egentligen haken hittills är att jag bara är garanterad jobb fram till nyår.

Kommentarer
Postat av: Lina

Äsch, nyår är om en evighet! Jag är glad om jag får ett jobb från juni till augusti! :) Så grattis, jag blir skitglad för din skull! Ska bli kul att höra mer om jobbet!

Postat av: Anne

VAD ÄR DET FÖR JOBB undrar man ju då! :)

2009-02-20 @ 18:19:12
Postat av: jonna

jag berättar allt eftersom, fr.o.m. då jag börjar 9 mars.

2009-02-20 @ 18:54:59
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: carro

Ha en trevlig helg?

kram

carro

2009-02-20 @ 19:01:35
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: svär-Tina

Grattis till jobbet!

2009-02-21 @ 08:15:48
Postat av: Em

grattis till jobb! kallskänka?

2009-02-21 @ 09:43:48
Postat av: jonna

man tackar, man tackar! nej, inte som kallskänka denna gång, mer som sällskapsdam.

2009-02-21 @ 09:45:35
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: Em

spill it! nu är det allt eftersom...

2009-02-27 @ 23:15:59
Postat av: jonna

problemet är väl att jag inte riktigt vet själv ännu. men en del av arbetet kommer att gå ut på att hänga med gamlingar. och så är det köksrelaterat. ingen vård. vården tar undersköterskorna hand om.

2009-02-28 @ 07:08:04
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback