behold: ett sovande spädbarn

som den uppmärksamhetsknarkare jag är skrek jag tjoho tjoho, fast bara inombords för jag vill ju inte bli uppmärksammad som hon som skriker tjoho tjoho och väcker barn och grannar, när jag såg att eva hade passat över en utmaning:

- öppna bildmappen
- öppna sjätte mappen i bildmappen
- publicera sjätte bilden i den mappen på din blogg

sen fick jag panikångest. jag sparar ju på all möjlig skit, men som tur var hamnade jag varken i lyteskomik- eller alkoholmappen (jag försäkrar er att båda finns på riktigt) utan i den harmlösa och föga spännande babymappen. så håll till godo:



pygmélius -
16 dagar gammal

man kan aldrig vara nog försiktig, men hade jag vetat då vad jag vet nu hade jag nog skippat bäst-jag-lägger-något-mjukt-på-golvet-som-dämpar-fallet-om-hon-rullar-ur-sängen-kudden. ungen, som numera åker bobby car och står med stöd som om hon aldrig gjort annat, rullar ju fortfarande, åtta månader senare, inte från rygg till mage. liksom.

jag utmanar följande sex personer att göra detsamma: mormodern, icka, lina, jennie, anne och kusinen. alltså inte att lägga en kudde på sovrumsgolvet utan att bjuppa lite på era pinsammaste eller tråkigaste bilder. se så.

Kommentarer
Postat av: Eva [Marius mamma]

Så liten, så oskyldig, så underbar. Det var tider det.

Postat av: Jennie

hähä kul utmaning vet inte vad sjätte bilden i sjätte mappen har att bjuda på - men så fort jag är hemma så får vi se:) Sovande bebisar..ahh..finns det något finare egentligen.Mammahjärtat svämmar över.

2009-01-31 @ 12:42:31
URL: http://metrobloggen.se/salmiak
Postat av: jonna

eva: jag vet inte om jag längtar så mycket tillbaks faktiskt, åtta månader är en sån rolig ålder så jag är ganska nöjd som jag har det, och jag var mest panikslagen sådär i början. men visst var det skönt på den tiden då man fortfarande fick sova.



jennie: ja, visst är de som sötast när de sover?

2009-01-31 @ 12:58:39
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback