happy anniversary



we were
somewhere around vara, on the edge of the skaraslätt, när hemulen deklarerade att det var dags att stanna och äta mellanmål. så vi stannade till på första sämsta vägkrog. big mistake. jag kunde bara tänka två tankar under hela visiten, undrar vad gordon ramsay hade sagt om det här och det här måste jag blogga när vi kommer hem. eftersom matronan i kassan helt oprovocerat upplyste oss om att vardagsbeteenden som att slänga en tandpetare på gatan eller ta en sjukdag utan att kunna visa upp läkarintyg betraktas som kriminella i hongkong och på ett ungefär hur hårt bestraffad man kan bli vågade jag dock inte chansa och ta några bilder där inne, men tänk grå-grön-rutig heltäckningsmatta, nittiotals-ljuskronor, salt- och pepparkar stora som studentlägenheter, finsk stämning samt ett dussintal griffeltavlor med erbjudanden i stil med happy hour 15-22: falukorv med mos 40 kronor så har ni ett hum om hur vi firade hemulens trettonmånadersdag och föräldrarnas sexåriga förlovningsdag. tveka inte att tycka synd om oss.

Kommentarer
Postat av: Icka

Mmmm, där har vi också ätit en gång.

Stället som den goda smaken glömde. Tur att jag var bakis som en räv. Då smakar ju nästan allt gott.

Postat av: jonna

vad är oddsen?

2009-06-23 @ 17:55:02
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback