femton kilo?!

vi var iväg och plågade lillhemulen med blodprov och dubbla överliggande vaccinationer i eftermiddags. för att lätta upp stämningen medan vi väntade på farbror doktorn bestämde vi oss för att leka lite med vågen. jag började ana ugglor i mossen när siffrorna antydde att ungen skulle ha gått upp sju kg, och alltså nästan fördubblat sin kroppsvikt, sedan tiomånaderskontrollen. men sedan jag hängt av mig barn och handväska, räknat lite fram och tillbaka på vilken tid i månaden det är, samt förlikat mig med det faktum att mitt jag-ammar-alltså-kan-jag-äta-vad-jag-vill-beteende eventuellt inte håller i längden, kom jag till slut fram till att hon nog bara ökat cirka sju hg.

Kommentarer
Postat av: Martina

Heh, det påminner om den där reklamen med en man som ställer sig på vågen med en hundvalp i famnen... "men lille gubben, väger du 30 kg?!"

Postat av: jonna

det var lite så det kändes ja :)

2009-05-16 @ 11:12:40
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback