på kurs med skurt - del 2

jag kom för sent till kursen. igen. ty på vägen dit tyckte vi att det var en bra idé att "lite snabbt" glida förbi blomsterlandet och inhandla en bunt mårbackapelargonior. och sen gick vi i pension. när vi väl packat in blommor och andra tillhörigheter i fordonen hade vi en kvart på oss att köra från sisjön till bäckebol, parkera, rusa in i lokalen, sätta oss ner och låtsas som att vi inte alls är ett gäng tidsoptimister.
en av kollegorna åtog sig att visa oss andra snabbaste vägen. trodde vi. i tingstadstunneln bestämde sig vägvisaren nämligen för att finta oss, så hon bytte fil en millimeter innan linjerna blev heldragna och en halv millimeter framför en polsk monsterlastbil som tutade respektingivande och inte gav oss en chans att följa efter.
ett antal rondeller och lika många bussfiler senare lommade vi skamset in i salen för att lära oss allt om matförgiftningar och kyltemperaturer. den här gången tog jag bara en bit bulle till kaffet och avslutningsvis briljerade jag med att ha alla rätt på provet. mer vuxenpoäng och mindre
oskick den här gången alltså. tur att jag aldrig ska träffa de människorna igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback